Nieuws

Vragen Coronavirus

17-03-2020

Op dit moment krijgen wij veel vragen over het al dan niet gaan werken ten tijde van het coronavirus. 

Onze bedrijfsartsen hebben via hun branchevereniging (De Nederlandse Vereniging voor Arbeids- en Bedrijfsgeneeskunde; NVAB) bericht gekregen dat wij de richtlijnen van het RIVM en rijksoverheid dienen te volgen.

Voor kwetsbare medewerkers is dit advies op de website van het RIVM te vinden, namelijk:

Wat is het advies voor mensen met andere gezondheidsproblemen (astma, COPD chronic obstructive pulmonary disease , diabetes etc.)?
Vermijd zoveel mogelijk contact met andere mensen. Ga niet naar evenementen en overweeg of je echt naar een feestje of bijeenkomst moet gaan. Houd de standaard hygiënemaatregelen in acht en blijf zeker uit de buurt van mensen die ziek zijn. 

Wanneer u een vitale functie vervult, dien je deze richtlijnen ook te hanteren. Zorg voor voldoende hygiëne, vraag anderen om afstand te bewaren en vermijd al het lichamelijk contact (bijvoorbeeld door middel van contactloos betalen). Uw werkgever dient deze voorgeschreven voorzorgs- en hygiënemaatregelen toe te passen. Wanneer u ondanks deze maatregelen niet wil werken dient u dit met uw werkgever te overleggen. Opname van verlofdagen ligt dan voor de hand. 

Update Coronavirus

13-03-2020

Beste relatie,

Gisteren heeft de overheid vergaande maatregelen aangekondigd om de uitbraak van het coronavirus in te dammen.

Gelet op de huidige situatie en adviezen hebben wij besloten om met ingang van maandag 16 maart a.s. (tot en met 31 maart 2020) alle spreekuren telefonisch te doen. Alleen in uitzonderlijke gevallen kan de arts, indien hij of zij dit noodzakelijk acht, beslissen hiervan af te wijken. Medewerkers die reeds zijn uitgenodigd voor een spreekuur worden door ons geïnformeerd dat het consult met de arts telefonisch zal plaatsvinden.

Verder geven wij gehoor aan de oproep om zoveel als mogelijk thuis te werken. Vanaf maandag 16 maart a.s. bouwen we onze bezetting op kantoor af en werken onze medewerkers waar mogelijk thuis. Daardoor kan het vanaf aanstaande maandag mogelijk langer duren tot u een medewerker aan de telefoon krijgt dan u van ons gewend bent.

Omdat we de technische infrastructuur die we op kantoor hebben niet volledig op thuiswerkplekken kunnen realiseren kan het thuiswerken ook gevolgen hebben voor de hoeveelheid werkzaamheden die kunnen worden uitgevoerd. Als dat aan de orde mocht zijn zorgen wij er allereerst voor dat de verplichte activiteiten uit de Wet Verbetering Poortwachter tijdig worden uitgevoerd.

Wij gaan er van uit u hiermee voldoende te informeren en vertrouwen op uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Erik Schnock

 

 

Nieuwe website

04-06-2019

Welkom op onze nieuwe website.

Alle informatie over onze diensten is hier terug te vinden, overzichtelijk en met een frisse uitstraling. Gebruik het menu om de gewenste informatie te vinden, of u nu werkgever, werknemer, verwijzer of werkzoekende bent. Kijk ook gerust rond en laat ons weten wat u van de nieuwe site vindt.

Beoordeling
8,4